ZABKÁSA

mentalgarden_zabkása_alap

Zabkása – egy egyszerű gluténmentes, tejmentes, cukormentes és vegán reggeli

A zabkása már sok éve nagy kedvencem: pillanatok alatt elkészül, energiát ad egész délelőttre, jól variálható fűszerekkel, gyümölcsökkel és szuperül rendben tartja az emésztést. 😉
Ha neked is jól esik álmos reggeleken egy kis tál könnyed, édes, melengető étellel kényeztetni magad, akkor 5 perc alatt elkészítheted ezt a laktóz- és gluténmentes finomságot hozzáadott cukor nélkül. zabkása

Hozzávalók (2 adaghoz)

1 nagyon érett/túlérett banán

2 dl zabpehely

3 dl víz

1 teáskanál fahéj

gyümölcsök, csonthéjasok tetszés szerint

Elkészítés:

Egy kis fazékban törj össze villával egy (túl)érett banánt, önts hozzá 2 dl zabpelyhet, 3 dl vizet és adj hozzá egy teáskanálnyi fahéjat. Közepes lángon főzd kása állagúra 5 perc alatt. Közben kevergesd, nehogy letapadjon az alja, mert könnyen odaég. A kész kását kanalazd egy kis tálba és valamilyen idénygyümölccsel pakold meg, így már kora reggel vitaminokhoz juttatod a szervezeted. Ugye milyen egyszerű? zabkása

Ha variálni támad kedved, akkor a banán mellé reszelhetsz egy almát még főzés előtt, fahéj mellett/helyett lehet hozzá adni mézeskalács fűszerkeveréket, kakaót vagy vaníliát, a „megpakoláshoz” felhasználható gyümölcsök listája pedig végtelen: alma- vagy körtekockák, banánszeletek, áfonya, eper, málna, narancs, barack, cseresznye, meggy, mandarin, mazsola… Jól állnak neki a csonthéjasok is: durvára tört dió, mandula, mogyoró, kókusz, de szoktam bele szórni időnként chia magot vagy lenmagot is – számtalan finomság passzol hozzá és szuper indítása a napnak. 🌅

Az érett banán édességének köszönhetően szerintem nem is kell bele más édesítő, de ha valakinek nem elég édes, egy pici édesítőt vagy mézet is el tudok benne képzelni.

Több napig is eláll, akár be is dobozolható, így reggel munkába indulás előtt csak beteszed a táskádba és már nem is csábítanak a péksütik útközben, hiszen tudod, hogy te ma olyat fogsz reggelizni, ami nemcsak finom, de egészséges is. zabkása

Másik kedvenc reggelim az ÉDES KÖLESPALACSINTA, amelyet CUKORMENTES LEKVÁRral szoktam falatozni. 🐹

Ha szeretnéd lementeni a receptet a laptopodra, telefonodra vagy kinyomtatnád, akkor a Letöltöm gombra kattintva egyszerűen letöltheted az alábbi receptkártyámat. 

Ha te is elkészítetted a zabkását és fotód is van róla, bátran oszd meg Facebookon a recept alatt hozzászólásként vagy Instagramon a #mentalgardenrecept hashtaggel.

Te is szoktál zabkását reggelizni? Mi a kedvenc kombinációd?
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük