ÁLOM HELYETT TERVEZÉS 1.

A tervezés első lépése: Milyen életre vágysz?

Van olyan vágyad, amelyet már évek óta dédelgetsz, de valamiért mégsem fogtál hozzá a megvalósításához? Olyan terved, amely ijesztően nagynak tűnik és azt sem tudod, hogyan kezdj hozzá? tervezés

Ha az álmaid mindig parkolópályára kerülnek, évek, évtizedek vagy akár az egész életed eltelhet anélkül, hogy valóra váltanád őket, pedig egy kis tervezéssel és egy-egy apró szokás bevezetésével a mindennapjaidba közelebb kerülhetsz a megvalósításukhoz.

Közeleg az új év, a két ünnep közötti álló pár nap pedig tökéletes időszak arra, hogy átgondold, mi az, ami fontos számodra az életben, mi tesz boldoggá, milyen emberré szeretnél válni. Ha csak eltűnődsz azon, hogyan érheted el a vágyaidat, az első lépést már meg is tetted azért, hogy jobbá váljon az életed. 

Az utóbbi években kidolgoztam magamnak egy kis rendszert arra, hogyan tervezzem meg az új évet és hogyan alakíthatom az elképzeléseimhez vezető utat apró, rendszeres, rutinszerű feladatokká és hogyan motiváljam magam, hogy hosszú távon is kitartó legyek. Ezt szeretném megosztani veled mai és holnapi bejegyzéseimben.

Célkitűzéssel és tervezéssel akár az egész életedet megváltoztathatod. Apró napi lépésekkel haladva elérhetővé válik az, ami most még távolinak és megfoghatatlannak tűnik: az út az álmaid és a valóság között a mindennapi szokásaiddal van kikövezve. 🩰

Induljunk.

Hogyan láss hozzá?

Apróság, de azt javaslom, nyiss egy füzetet vagy kis naptárat, amelyet a tervezésre és a szokásaid nyomonkövetésére fogsz használni. Mivel hetente többször is előveszed majd, érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy már a füzet látványa is jókedvre derítsen és ösztönözzön a folytatásra: a papírboltok tele vannak szebbnél szebb füzetekkel/naptárakkal, de választhatsz egy egyszerű iskolai füzetet is és becsomagolhatod ajándékpapírba, ragaszthatsz a borítójára matricákat, nyomtatott vagy kézzel írt motivációs idézeteket, vagy olyan képet, amely inspirál. Ha nincs kedved kreatívkodni, semmi gond, a lényeg úgyis a tartalom. tervezés

Ebben a füzetben írhatod ki magadból egyrészt azt, hogy milyen életről álmodsz, másrészt meg is tervezheted, milyen lépésekkel fogsz napról napra egyre közelebb kerülni ehhez a vágyott élethez.

Mentálisan is sokkal közelebb hozhatod magadhoz egy-egy vágyadat, ha látod, pontosan mit kell tenned, hogy hosszú távon célt érj, ráadásul ha elbizonytalanodsz vagy nem érzed magadban a motivációt, újra és újra elolvashatod, miért is kezdtél neki az egésznek.

Azzal, hogy leírod a céljaidat, egyszerűen nagyobb súlya lesz az elhatározásodnak és sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy meg is valósítod, amit kitűztél.

Bárcsak…

Első lépésként szedd össze, melyek azok az értékek, vágyak, álmok az életedben, amelyeket szeretnél megtartani vagy elérni a jövőben. Hogy mennyire hosszú távon gondolkodsz, az rajtad múlik. Én öt évre előre szoktam kitekinteni: egy ekkora intervallum nagy idő egy ember életében, de a tudatosság éppen azt jelenti, hogy napi szinten teszel az álmaidért, ehhez pedig világosan kell látnod, hová tartasz hosszú távon. tervezés

Öt év alatt olyan álmokat is meg lehet valósítani, amelyek most még csak a fantáziádban léteznek: elvégezni egy főiskolát és karriert építeni, szerető párkapcsolatot kialakítani és családot alapítani, összegyűjteni a pénzt egy utazásra a világ bármely pontjára vagy lakásvásárlásra, egészen új emberré válni. (Gondolj csak bele, mi minden történt veled, benned az utóbbi 5 évben…)

A vágyaidat és az ezzel kapcsolatos érzéseidet sorold kategóriákba és vezesd be a füzetedbe, így jobban átláthatók. Ez – akárcsak a többi lépés – szabadon személyre szabható, én ezekre a területekre szoktam fókuszálni:

   ♥ önfejlesztés, önmegvalósítás

   ♥ egészség, öngondoskodás

   ♥ szerető kapcsolatok

   ♥ anyagi jólét, munka

Az vágyott jövőd megfogalmazását elkezdheted olyan módon, hogy lejegyzel mindent, ami csak eszedben jut… akár most azonnal. Ha nincs nálad a füzeted vagy papír, akár a telefonodba is leírhatod a spontán ötleteidet. Tapasztalatom szerint az első néhány percben rengeteg ötlet cikázik az ember fejében, ezeket érdemes lejegyezni akkor is, ha butaságnak, felszínesnek, elérhetetlennek tűnnek vagy akár egymásnak ellentmondóak. Nem véletlenül jutnak eszedbe éppen ezek a dolgok; engedd szabadjára a fantáziád! Merj nagyot álmodni! Később majd kiválasztjuk azokat, amelyek a legfontosabbak. tervezés

Önfejlesztés, önmegvalósítás: hová szeretnél eljutni a következő öt évben?

Hogyan látod magad a következő néhány évben: Miben szeretnél fejlődni? / Mit tanulnál? / Jó lenne, ha tudnál főzni/festni/táncolni/angolul beszélni? / Mivel foglalkoznál legszívesebben szabadidődben? / Van olyan álomprojekted, amelyet már régóta dédelgetsz, de eddig nem vágtál bele? / Van olyan úticél, ahova egész életedben vágyakoztál, de eddig elérhetetlennek tűnt?

Képzeld el a lehető legjobb énedet és írd le pontról pontra, milyen lennél legszívesebben, mitől éreznéd úgy, hogy kiteljesedsz és ez milyen érzéseket fog benned kelteni.

Hagyd figyelmen kívül azt, hogy jelenleg mik a lehetőségeid vagy éppen hol tartasz az önfejlesztésben; a cél, hogy megfogalmazd, mire vágysz. A megvalósításon ráérsz törni a fejed a következő alkalommal, öt év alatt gyökeresen megváltoztathatod az életed. Bátran írd le, ha például szeretnél elvégezni egy konkrét tanfolyamot vagy iskolát, esetleg megtanulni hangszeren játszani, vagy eljutni álmaid tengerpartjára, ahol elképzeled magad vizes hajjal, piros bikiniben a homokban – bármit lejegyezhetsz, ezek a Te vágyaid és céljaid, a Te értékrended szerint. Minél részletgazdagabb, annál jobb! Beragaszthatsz a listád mellé inspiráló képeket, idézeteket, amik ösztönzőleg hatnak rád.

Néhány példa:

Elképezelem magam, ahogy…

  • magabiztosan sürgök-forgok a konyhában, mert végre el tudom készíteni a kedvenc ételeimet.

  • Olaszországban utazgatok és olaszul rendelek magamnak spagettit egy étteremben.

  • szabadidőmben kreatív festéssel teszem színesebbé a napjaimat.

  • elolvasok minden évben 30 könyvet, mert úgy érzem, ettől szellemileg és lelkileg is töltődöm.

Egészség, öngondoskodás: hogyan szeretnéd érezni magad a következő években?

Hogyan látod a fizikai-mentális állapotodat öt éven belül? / Hogyan szeretnél kinézni? / Hogyan tartod karban a tested? / És hogyan a lelked? / Minek szeretnél több figyelmet szentelni az egészségmegőrzésben? / Van esetleg olyan egyéni célod a sportban, amelyet szeretnél elérni?

A testi-lelki egészség rengeteg módon támogatható, gondolkozz el azon, melyik a te utad.

A testedről gondoskodhatsz sporttal vagy más testmozgással, egészséges ételekkel, több vízivással, de ide tartozik akár a mindennapos testápolózás zuhanyzás után vagy az elegendő alvás.

A lelki egészségedért tehetsz olyan könyvek, cikkek olvasásával, amely az önsegítésről szólnak, meditációval, naplóírással-tervezéssel vagy azzal, hogy elmész egy pszichológushoz, ha úgy érzed, elakadtál valamiben. tervezés

Néhány példa:

  • Elegendő időt szánok a feltöltődésre és pihenésre, hogy 5 év múlva is vidáman és optimistán járjam az utam.

  • Szeretnék rendszeresen mozogni a következő években, hogy idős koromban is aktív és teljes életet élhessek.

  • Több gyümölcsöt-zöldséget fogok beépíteni az étrendembe, hogy megőrizzem az egészségemet.

 

Szerető kapcsolatok: milyen az ideális kapcsolat köztem és a környezetemben élők között?

Milyen szerető kapcsolatokból szeretnél töltekezni a következő években? / Hogyan képzeled el a párkapcsolatodat? / Sok barátot szeretnél magad körül tudni vagy inkább csak néhányat, akikkel igazán mély viszonyt ápolsz?

Képzeld magad elé azokat a kapcsolatokat, amelyek fontosak az életedben. Azokat, amelyek már léteznek és azokat is, amelyekre vágysz. Ide sorolhatod a párkapcsolatot, a családot, barátokat, tágabb környezetet. Fogalmazd meg, milyen lenne a lehető legjobb kapcsolatod ezekkel az emberekkel, és milyen szerepet töltenének be az életedben.

Néhány példa:

  • Szeretném megőrizni a szerelmet a párkapcsolatomban.

  • A jövőben is fontos számomra, hogy rendszeresen minőségi időt töltsek a családommal.

  • Fontos, hogy időt szánjak azokra a barátaimra, akikkel mindent megbeszélhetek.

Anyagi jólét, munka: mit szeretnél elérni a karrieredben és a pénzügyeidben?

Milyen anyagi céljaid vannak? / Mennyi megtakarítással szeretnél rendelkezni öt év múlva? / Mennyi pénzt szeretnél keresni? / Mit szeretnél elérni a munkádban? / Esetleg új szakmában szeretnéd kipróbálni magad?

Gondold végig, mi az a megtakarítási cél, amely mellett biztonságban éreznéd magad, ahogyan azt is, milyen anyagi természetű vágyaid vannak: szeretnél egy autót vagy saját lakást? Esetleg egy nagyobb utazásra indulnál? Szeretnél X összeg vésztartalékot a számládon tudni váratlan kiadásokra?

Milyen munkára vágysz? Lebeg egy karriercél a szemed előtt vagy éppen arról álmodozol, hogy kiszállj a mókuskerékből és inkább olyan állásod legyen, amely mellett elegendő szabadidőd lehet? Érdemes elgondolkodni, mi a fontos Neked.

Néhány példa:

  • 5 év múlva saját lakásban képzelem el az életem.

  • 3 havi fizetésem összegét lekötve tudni a számlámon biztonságot jelentene számomra.

  • Törekszem arra, hogy legyen megtakarításom nyugdíjas koromra.

Ha idáig eljutottál, máris hatalmas lépést tettél afelé, hogy jó irányba tartson az életed: amire vágysz, már nem csak álom, hanem cél. Ennek tudatában sokkal könnyebb úgy navigálnod az élet kiszámítható és váratlan eseményei között, hogy a lehető legjobban támogasd a saját igényeidet – nem csak sodródsz, hanem te magad irányítod az életed. 🧭

A bejegyzés második részében pedig megnézzük, hogyan kovácsolhatsz konkrét tervet az álmaidból, amely segítségével közelebb kerülsz egy olyan élethez, amire vágysz. tervezés

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük