ÁLOM HELYETT TERVEZÉS 2.

Tervezés: lépésről lépésre a céljaid felé

Tegnapi bejegyzésemben arról írtam, hogyan rendszerezheted azokat az elképzeléseidet, amelyekről úgy tartod: boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá, teljesebbé tennék az életed; ma pedig azt mutatom meg, hogyan lehet konkrét heti és napi teendőkre lebontani ezeket, hogy tényleg megvalósuljanak és ne csak a bakancslistádról pislogjanak vissza rád évről évre. tervezés

Szerintem már azzal sokat segítettél magadnak, ha végiggondoltad, melyek a jövőbeli boldogságod legfontosabb összetevői. Ha úgy döntesz, itt megállsz, már keretet adtál az elkövetkezendő éveknek, már lebeg a szemed előtt egy elképzelés arról, hogyan légy boldog és elégedett. Ha csak naponta felidézed magadban a reggeli meditációd részeként vagy időnként csak 5 percet csendben, csukott szemmel azzal töltesz, hogy magad elé képzeled és átérzed, milyen lesz, amikor egy-egy vágyad teljesül, elindítottad a vonzás törvényét és helyet csinálsz az életedben a pozitív változásnak. ✨

Ha pedig a lelki ráhangolódás mellett szeretnél racionális és tudatos lépéseket tenni, akkor hozzáláthatsz terveket kovácsolni, lebontva az álmodat megoldandó feladatokra.

Én már négy éve követem ezt a módszert és sokat köszönhetek ennek a rendszerezettségnek, őszintén remélem, hogy neked is beválik. tervezés

PRIORIZÁLJ!

Mindent lejegyeztél tegnap, ami a jövőbeli boldog életed része lehet?

Most, hogy magad előtt látod a vágyaid, eljött az idő, hogy fontossági sorrendbe állítsd őket. Melyek azok az életcélok, amelyek nélkül elképzelhetetlen, hogy boldog légy? Válaszd ki kategóriánként a két-három legfontosabbat és vizsgáld meg őket racionálisan: tényleg ezek a legfontosabbak, amelyekre a következő évben koncentrálni szeretnél? Megérik az áldozatot? Valóban Téged szolgálnak?

💡 Ha esetleg hajlamos vagy túlterhelni magad, arra is figyelj, hogy ne halmozz fel túl sok elvárást magad felé: nem azért tervezel, hogy túlhajszoltnak és csalódottnak érezd magad egész évben, mert a sok célod miatt valójában egyikre sem tudsz eléggé koncentrálni. Először tűzz ki kevesebb igazán fontos célt és ha év közben úgy látod, van még energiád, majd beemelsz újabbakat a tegnapi listádról.

Előfordulhat, hogy a céljaid középtávon kizárják/lassítják egymást. Például ha egészséges életmódra és utazásra vágysz, akkor nyugodtan megtarthatod mindkettőt, mint legfontosabb pontokat, hiszen a kettő párhuzamosan is elérhető. Viszont ha álomutazás, kertes ház és többmilliós megtakarítás követik egymást a listádban, ott valószínűleg döntened kell arról, mi a legeslegfontosabb. Az egymást kizáró célok legtöbbször anyagi természetűek, amely nem jelenti feltétlenül azt, hogy egyszerre megvalósíthatatlanok, de érdemes megfogalmaznod magadnak, hogy ha munkával és szorgos gyűjtögetéssel csak egyet érhetsz el öt éven belül, akkor melyik legyen az. Ha pedig jól alakulnak a dolgaid, mert például tudatos erőfeszítéssel előrejutsz a karrieredben és megnő a fizetésed, akkor könnyedén megeshet, hogy azokból a pontokból is valóság válik, amelyek tervezéskor kispadra kerültek. Ezért jó, ha először tényleg mindent felírsz, ami csak eszedbe jut, így egy váratlanul befolyó bevételt is okosan tudsz majd elkölteni.

Ha megvannak kategóriánként a legfontosabb elképzelések, ezeket írd fel a füzetedben egy külön oldalra is, mert a következő időszakban fontos helyet fognak betölteni az életedben. tervezés

Ezekhez visszatérhetsz újra és újra, amikor szükséged lesz arra, hogy megerősítsd magadban azt, hogy miért dolgozol, kelsz korán vagy mondasz le valami kevésbé fontosról azért, hogy elérd a végső célodat.

Ez lesz a belső motivációd, a dédelgetett álmaid, amelyekért megéri küzdeni nap mint nap.

MÉRFÖLDKÖVEK

Ha kitaláltad, melyek azok a célok, amelyeket elérve tartalmasabb és teljesebb lesz az életed, – ahol a vágyad természete lehetővé teszi – tűzz ki magadnak olyan mérföldköveket, amelyek segítenek egyenletes és fenntartható módon közelebb kerülni a vágyaidhoz. Ha egy vagy akár több évet felölelő projektet feldarabolsz éves, negyedéves célkitűzésekre, ezeket pedig heti/napi szintű teendőkre, már nem is tűnik olyan lehetetlennek, amit szeretnél.

Tűzz ki reálisan megvalósítható célokat: a sikeresen elért mérföldkövek szárnyakat adnak a folytatáshoz és többet fogsz végül elérni, mintha folyamatosan demotiválna a tudat, hogy nem teljesítetted, amit kitűztél magad elé.

Nagyon találónak érzem Bill Gates gondolatát:

Az emberek többsége túlbecsüli azt, amit 1 év alatt képes elérni és alábecsüli azt, amit 10 év alatt érhetne el.

Maradj hát a realitások talaján és hosszú távon célt fogsz érni. tervezés

A mérföldkövek kitűzéséhez készítettem példaként ezt a kis lapozható táblázatot, amely átláthatóvá teszi, hogyan bonts le egy nagy tervet kis egységekre:

Önfejlesztés, önértékelés:

Tegyük fel, szeretnél elsajátítani egy idegen nyelvet: Az elején talán úgy tűnik, túl nagy fába vágtad a fejszédet, de ha adsz magadnak öt évet, ami több, mint 1 800 nap, akkor már nem is olyan elképzelhetetlen, igaz? A hosszú távú terv azt jelenti, hogy kitalálod, mennyi időt adsz magadnak a nyelvtanulásra, majd ehhez hozzáadsz még egy kis extra mozgásteret. Középtávon pedig határozd meg, hogy évről évre melyek lesznek azok a mérföldkövek, amelyeket szeretnél elérni. tervezés

Például:

1. év 50%-os alapfokú nyelvvizsga szint elérése,

2. év 80%-os alapfokú nyelvvizsga szint elérése,

3. év 50%-os középfokú nyelvvizsga szint elérése

4. év 70%-os középfokú nyelvvizsga szint elérése,

5. év 90%-os középfokú nyelvvizsga szint elérése.

(Gyorsabban is el lehet érni persze, ez attól függ, hetente mennyi időt szánsz nyelvtanulásra és mennyire gyorsan tanulsz.)

Ugyanígy megtervezhető nagy vonalakban, hogyan olvass ki minél több könyvet, szerezz diplomát vagy tanulj meg festeni.

Egészség és öngondoskodás:

Légy őszinte magaddal és írd le, hogy mi az, amire jobban oda kellene figyelned. Könnyebb azt mondani, hogy „Á, sportolok én eleget, hiszen lótok-futok egész nap” mint belátni, hogy sokszor akár hetek is eltelnek anélkül, hogy megmozgatnád magad. 🦥

Ezen a téren rövid idő alatt is jelentős fordulatot adhatsz az életednek: a táplálkozási szokásaid javítása, a rendszeresebb mozgás vagy a lelkedre fordított idő mind olyan lépések, amelyek már néhány hét után megmutatják pozitív hatásukat – ami szuper, mert az apró sikerek folyamatosan motiválnak majd, hogy folytasd, hosszú távon pedig energikusabb és kiegyensúlyozottabb leszel, visszanézve pedig nem is érted majd, miért nem vágtál bele hamarabb. Hallottál már olyat, hogy valaki megbánta, hogy több időt szánt arra, hogy jobban érezze magát a bőrében? … én sem. 😊 tervezés

Szerető kapcsolatok:

Tedd fel magadnak őszintén a kérdést: mindent megteszek azért, hogy boldog emberi kapcsolatok vegyenek körül? Szükség lesz egy nagy adag önkritikára azzal kapcsolatban, hogy belásd, vajon te mennyire vagy ludas a megromlott párkapcsolati, baráti vagy családi kapcsolatokért. Igaz a közhely, miszerint tökéletes kapcsolat nem létezik, viszont ha például évek óta nem állsz szóba a szüleiddel, vagy néhány hét után sorra szűnnek meg a párkapcsolataid, akkor érdemes kritikusan és őszintén megvizsgálnod a saját viselkedésedet. Természetesen mindig két emberen áll vagy bukik a dolog, de most tegyük félre azt, hogy a másik hogyan viselkedik. Most az a kérdés, hogy Te mit tudsz tenni egy számodra fontos kapcsolatért és megteszel-e mindent. Vagy hogy éppenséggel nincs-e itt az ideje lezárni valamit, ami már nem ad semmi jót az életedhez.

Gondold végig: Mi alapján döntesz a párválasztásban? Figyelsz mások igényeire? Haragtartó vagy? Gyakran viselkedsz türelmetlenül? Esetleg túl magas elvárásokat támasztasz mások felé? Szoktál bocsánatot kérni? Van olyan kapcsolatod, amelyet már csak a megszokás tart életben?

Nehéz belátni, ha hibáztunk, főleg ha esetleg már évek óta ugyanabban a lehúzó, fárasztó érzelmi spirálban pörgünk, de ebből van kiút! Ha mersz őszintén válaszolni a fenti kérdésekre, azzal hatalmas szívességet teszel önmagadnak. Lehet, hogy már régóta tudod, mi a probléma, de megbénított a félelem, vagy egyszerűen csak a szőnyeg alá söpörted a nehézségeket. Előfordulhat, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy gyakran vagy makacs/türelmetlen/tapintatlan és ezt tudod is magadról, viszont eddig egy vállrándítással konstatáltad, hogy „én már csak ilyen vagyok”. Szuper, hogy reálisan látod magad, ettől viszont még nem lesznek jobbak a kapcsolataid. Az „én most ilyen vagyok, de változni fogok” sokkal közelebb visz a célodhoz. Ez olyasmi, amit bátran beírhatsz a terveid közé. 📔

Anyagi jólét, munka:

Ahhoz, hogy hatékonyan tudj dolgozni a társas kapcsolataidon és önmagadon, szükség van arra, hogy anyagilag is biztonságban érezd magad. Ha folyamatosan azon kell aggódnod, hogy ki tudod-e fizetni a lakbért, vagy mennyi késedelmi díjat kell fizetned a befizetetlen számláid után, nyilvánvaló, hogy nem jut energiád arra, hogy odafigyelj a belső igényeidre.

Tehát a boldogságterved következő lépése legyen az, hogy leülsz és végiggondolod, miből fogsz megélni és hogyan fogsz spórolni az elkövetkezendő években ahhoz, hogy valóra váltsd a vágyaidat.

Ha komolyan elhatározod, hogy szeretnél stabil anyagi helyzetet teremteni magadnak vagy elkezdesz gyűjteni valamire, őszintén gondold végig, mi az, ami segíthet: ha úgy érzed, a fizetésed nem elég az anyagi jóléthez, amire vágysz, ne süppedj az állóvízbe: kérj fizetésemelést, nézz körül a munkahelyeden egy jobban fizető pozíció reményében, tájékozódj a munkaerőpiacon vagy vállalj mellékállást. Úgy is növelheted a fizetésedet, hogy vonzóbbá teszed magad a munkaadók szemében: tanulj nyelvet, iratkozz be egy továbbképzésre, vagy akár egy főiskolára, ha ez áll a vágyaid megvalósulásának útjában.

🎇 Ne feledd: érdemes átmenetileg áldozatot hozni azért, hogy aztán hosszú távon sokkal boldogabb légy. Tény, hogy egy főiskolai diploma megszerzése 3-4 év és az anyagiak mellett időt, energiát igényel, de ha utána még négy-öt évtizedig olyan munkád lesz, amilyenre vágysz, akkor sokszorosan megéri! tervezés

A másik lehetőség, hogy költs kevesebbet. Vedd számba, miről tudnál lemondani egy későbbi cél érdekében. Nekem nagyon sokat segít a takarékosságban, amikor arra gondolok, hogy az éppen megspórolt pénz a jövőbeli kertes házunk árának egy icipici százaléka. Így más nem is tűnik olyan vonzónak az a huszadik kis akciós felső, igaz?

MICSODA? NEM INGYEN VAN?

Az új szokások kiépítése valószínűleg azzal jár, hogy néhány régit fel kell adnod, át kell alakítanod, hiszen minden változás erőforrást igényel: időt, koncentrációt, energiát, pénzt.

Ha igazán, teljes szíveddel és eszeddel meg akarod valósítani a vágyaidat, akkor a kezdeti döcögős átállás után már rutinszerű lesz, hogy néhány estét tanulásra szánsz, néhány reggelt mozgásra vagy inkább otthon készíted el az ételeidet és félreteszed az így megspórolt összeget valami életreszólóra.

Emellett persze legyenek esték, amikor a kedvenc műsorodat nézve relaxálsz, vagy reggel még lustálkodsz egy kicsit és időnként lepd is meg magad valami széppel – így fenntartható módon haladsz majd előre és könnyebb lesz más napokon lemondani a kényelemről a céljaid kedvéért. tervezés

Nagyon motiválónak találom a negyedéves mérföldkövek meghatározását: ez elég hosszú idő egyértelmű eredmények eléréséhez és elég rövid ahhoz, hogy belátható, kontrollálható időtartam legyen.

A napi/heti szokások lejegyzetelésével ráléptél a tudatosság útjára, amely sok apró lépéssel vezet el a céljaidhoz.

Nem elég, hogy tudod, mit kell tenned egy boldogabb életért, ténylegesen cselekedned kell napi szinten. 

Ajánlom, hogy minden hónap első hétvégéjén szánj egy órát arra, hogy kiértékeld az elmúlt havi eredményeidet, és levond a tanulságot azzal kapcsolatban, mi az, ami jól ment és mi az, amiben még fejlődnöd kell. Légy türelmes magaddal: ez egy folyamat, ami hosszú távon fejti ki a hatását. Tégy meg mindent, ami tőled telik és biztos vagyok benne, hogy kellő kitartással és alázattal egy tudatosabb és egyben boldogabb életet teremtesz magadnak.

Boldog új Életet kívánok Neked! ❤️

Korábbi, jó szokások kialakításáról és megtartásáról szóló bejegyzésemet itt érheted el: HOGYAN ALAKÍTS KI JÓ SZOKÁSOKAT?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük