NYUGODTABB ÉLET

Kevesebb impulzus – nyugodtabb élet

Szoktad úgy érezni, hogy annyi információ érkezik feléd a világból, hogy néha már a saját gondolataidra sincs időd? Amikor alig várod, hogy egy kicsit élvezhesd a csendet?

Ahogy étkezéskor is megárt a mértéktelenség, úgy a feldolgozhatatlan mennyiségű hír, reklám, pletyka, fénykép, bejegyzés, zene és zaj is megterheli az idegrendszerünket és frusztrálttá tehet.

Én a saját életemben is tapasztalom időnként ezt az ingertúltengést, és időről időre tudatosan visszaveszek a felém áramló infó-mennyiségből, hogy maradjon figyelmem a fontos dolgokra. nyugodtabb élet

A mai bejegyzésemben arról írok, hogyan szabályozhatod te is a feléd áramló külső impulzusokat, hogy csak azt és annyit kelljen “elfogyasztanod”, amennyire tényleg vágysz és teret-időt teremts önmagad és az elcsendesedés számára. 😌

Egyszerre csak egyet…

Manapság a mobil eszközöknek köszönhetően egyre elterjedtebb, hogy sok tevékenységet úgy végzünk, hogy közben csinálunk valami mást is: vasalás közben tévézünk, teregetés közben telefonálunk, szeletelés közben zenét hallgatunk, takarítás közben podcast megy a fülünkben… ezek gyakran segítenek elviselni az egyébként unalmas feladatok monotonitását, de sokszor pont abban gátolnak meg, hogy pár percig pihentessük az agyunkat. Ajánlom, hogy minden nap szánj időt arra, hogy úgy is végezz dolgokat, hogy csak arra az egy tevékenységre koncentrálsz: kísérd figyelemmel, ahogy a piszkos mosatlan edények tisztává válnak a kezed alatt, ahogy a ruháid szépen összehajtva a szekrénybe kerülnek vagy ahogy finom vacsorát készítesz a fűszerektől illatozó konyhádban. Meglátod, ha kicsit kikapcsolod az agyadat, ezek a rutinfeladatok felérnek egy relaxációval. nyugodtabb élet

A közösségi média spiráljában

A Facebook, Instagram, Youtube és egyéb applikációk szuper lehetőségek arra, hogy jól értesültek legyünk a környezetünk és a világ dolgairól, új dolgokat tanuljunk és jól szórakozzunk, ugyanakkor előfordulhat, hogy beszippantanak és azon kapjuk magunkat, hogy már egy órája szétcsúszva fekszünk a kanapén és semmitmondó fényképeket görgetünk a hírfolyamunkon, vagy össze-vissza kattintgatunk a csináld magad videók között ahelyett, hogy mi magunk alkotnánk valamit. Találd meg ebben is az arany középutat: beszéld meg magaddal, hány cikk, videó vagy hány percnyi Instagram fér bele az életedbe naponta, és tartsd magad hozzá: így több időd lesz arra, hogy megvalósítsd a saját projektjeidet, szépítsd az otthonodat vagy beszélgess egy jót a pároddal. 🎨🧵🧶

Őrizd meg a pillanatot

Képzeld el, hogy éppen egy puha plédbe burkolózva elmerülsz egy jó könyvben, miközben a forró teádat kortyolgatod a kedvenc bögrédből… és ekkor váratlanul megzizzen a telefonod. Mit csinálsz? Én tutira kíváncsi leszek, ki írt és már nyújtózkodom is a telefonomért… az átszellemülésnek pedig annyi. Szerencsére az értesítések kikapcsolásával vagy korlátozásával megóvhatod ezeket a meghitt pillanatokat. Beállíthatod, hogy kik, mikor és milyen formában érjenek el, lenémíthatod a telefonod jelzéseit vagy akár a szobán kívül is hagyhatod. Ugyanez igaz a baráti-családi összejövetelekre: tudatosan törekedhetsz rá, hogy ne kapj minden kis jelzés után a mobilodért, hiszen ezzel megszakítod a beszélgetés folyását, még akkor is, ha egy “mondd csak, figyelek” típusú megjegyzés keretében olvasgatod a Messengeredet. Ez neked sem esne jól. Ha fontos hívást vársz, jelezheted a barátodnak, hogy valamit gyorsan meg kell majd beszélned valakivel, nyilván megérti, de ezen kívül légy jelen a teljes figyelmeddel.  nyugodtabb élet

Ha pedig már kiiktattad amire nincs szükséged…

… vezess be új szokásokat az életedbe: mi lenne, ha ezentúl nap végén, hazaérkezés után a kanapén csendben lepihenve elolvasnál néhány oldalt a könyvedből tévénézés helyett? Ha kialakítanál egy rövid meditációs gyakorlatot vagy jógasort, amit reggelenként felkelés után végzel, ahelyett, hogy egyből a telefonod után nyúlsz? Ha esténként lefekvés előtt 2 órával már rá sem néznél a közösségi oldalakra, hanem inkább előkészülnél másnapra, beszélgetnél a szeretteiddel vagy gyertyát gyújtanál és valamilyen kreatív ötleteden dolgoznál? Akár tarthatsz képernyőmentes hétvégéket is, amikor a természetben, vagy a csendes otthonodban töltődsz. 📚🍳🎲

Ezekkel az apró változtatásokkal sokat segíthetsz magadnak abban, hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb életet élj a mindennapokban. Ha pedig hozzászoksz ahhoz, hogy nyugodtabban élsz, már ösztönösen igényelni fogod ezeket az önmagaddal töltött pillanatokat.

Veled gyakran előfordul, hogy besokallsz a túl sok információtól? Vannak esetleg olyan alkalmak a napodban, amikor kiiktatod a telefont?

Mint mindig, most is várom hozzászólásod, hiszen mindig tanulhatunk egymástól. 🥰

Ha még nem olvastad korábbi bejegyzésemet arról, hogyan őrizheted meg az egyensúlyt a mindennapokban, a linkre kattintva megteheted: MINDENNAPI EGYENSÚLY #1

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük